amandaskaoz

Alla inlägg under september 2011

Av Amanda Mörtberg - 15 september 2011 19:11

För bara någon månad sen, vem hade då kunnat tro

att JAG Amanda skulle bli rädd för alkohol? ingen förmodligen.

Men sanningen är att det skrämmer mig, skrämmer mig så

förbannat. Kanske därför jag flyr när det är fest, flyr när folk

dricker.. Jag klarar inte av det. Jag vill knappt vara i närheten

av någon som druckit.. Inte ens en öl. Det är jobbigt, så sjukt.

Jag vet inte var som skrämmer mig, kanske att jag sett det mesta

och vet vad det gör med folk, hur folk kan bete sig.

Kanske rädd att jag ska fastna igen, men nu dricker jag inte, jag

är inte ens sugen, ALDRIG! Säkert för att jag har ett barn i magen.


Att det skrämmer mig, det är en rädsla jag kommer få leva med

eftersom jag kommer aldrig tvinga någon vän eller Micke att sluta

dricka, dom ska få ha kul, jag tänker inte heller lämna bara för den 

sakens skull. Men jag kommer fortsätta fly, en öl som hundra,

ett glas vin som tusen.. Det är något ni helt enkelt får acceptera

att dom dagar ni dricker då får ni vara med någon annan, för jag

kommer inte sitta bredvid och vara social, jag kommer vara ute och 

umgås med alkoholfria människor, that's it! Acceptera eller dra!


Av Amanda Mörtberg - 10 september 2011 13:30

Att shoppa till bebisen är ju lite svårt nu när det inte

gick att se vilket kön den var, men lite smått har jag väl

hittat.. Har dock bara hunnit köpa ett par uggs och

ett par svintuffa sockar som det stod "Hello.. I'm new here!"


Men har hittat väääääärldens sötaste och gosigaste overall

som jag tror att jag ska beställa! hihi, vill ju kunna köpa så

mycket men aja, det får väl duga tills vidare :')


 

Av Amanda Mörtberg - 10 september 2011 12:34

   

Av Amanda Mörtberg - 2 september 2011 20:48

Ligger och kollar på Uppdrag granskning och det

tänker jag fortsätta med ett liiitet tag i alla fall :)

Sen åker kläderna och skorna på och jag tar mig en

liten promenad till Time och väntar på att hjärtat mitt

ska sluta, yeey! :)


Idag har jag varit hemma från skolan och legat och tyckt

synd om sjuka jag i sängen, haha sött va? Nu ligger jag i

min OnePiece! :D Det har varit en hård första skolvecka..


Nu ska jag fortsätta kika på UG! pussis ;*

Av Amanda Mörtberg - 2 september 2011 20:19

  


Kämpar för en sanning som inte verkar vacker
Så jag försöker se dess inre skönhet här på takten.

 

Jag vet inte vad som väntar vad som kommer att hända
Det gör mig rädd och det ni hör nu är min ånger som bländar
Mitt eget inre som jag slåss med varje dag .
Jag kastar loss mitt sanna jag, det är ett måste för ett tag.

Presentation


Hej! Mitt namn är Amanda, jag är 18, snart 19 år. Skriver om lite alltmöjligt.. Har inte så mycket mer att säga. Läs så får ni veta mer.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

amandaskaoz

Ovido - Quiz & Flashcards